Tuesday 12 April 2011

Hakikat masa kini...

Assalamualaikum W.B.T.. seminggu sudah tidak mengepost apa2. he3. maafkan ana. bz sikit.. he3. malam ini takde nak dishare tapi cukupla sebagai peringatan kita bersama. sejak zaman dahulu Yahudi terus menerus dengan agenda mereka untuk merampas tanah Palestin dan melesapkan agama islam dari muka bumi. mereka merupakan ahlil kitab sebenarnya lebih mengetahui kebenaran agama islam. ALLAH telah berfirman "tidak akan sekali-kali tidak akan redha kaum Yahudi dan Nasrani itu kepada engkau ya Muhammad selagi kamu tidak mengikut cara hidup mereka."(Surah Al-Baqarah: 120).
Banyak agenda2 yahudi laknatullah ini telah mereka jayakan. ini kerana mereka berjaya menyembunyikan agenda2 nya dari pendangan terus. mereka menutup segala cahaya panduan terhadap org Islam dengan kegelapan. 
pertama mereka meruntuhkan UKHUWWAH ISLAMIYAH umat islam yang telah terjalin. Firman ALLAH  dalam surah AL-HUJURAT ayat ke 10 ''Sesungguhnya orang Mukmin itu bersaudara" 
kemudian



Hadis diriwayatkan oleh al-lmam Muslim. Daripada Abu Hurairah r.a. beliau berkata: Rasulullah SAW telah bersabda: Janganlah kamu saling dengki mendengki, tipu menipu, benci membenci, belakang membelakangi antara satu sama lain. Janganlah sebahagian kamu menjual barangan atas jualan orang lain. Hendaklah kamu menjadi hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang muslim adalah saudara bagi seorang muslim; dia tidak boleh menzaliminya, membiarkannya (dalam kehinaan), membohonginya dan menghinanya. Ketaqwaan itu di sini - sambil Baginda menunjuk ke dadanya sebanyak tiga kali - Cukuplah seseorang itu mendapat keburukan apabila dia menghina saudaranya yang muslim. Setiap orang muslim ke atas muslim itu haram darahnya, hartanya dan maruah dirinya. 

maka dengan pengetahuan ini, yahudi laknatullah mengenal pasti kelemahan umat islam. Dipecah belahkannya umat islam. dihantarkannya beberapa orang munafiq dari kalangan mereka seolah2 mereka beriman padahal mereka itu kufur dan mengkufurkan.

kedua dicantaskan mereka agama kita. mereka membataskan bahawa agama islam adalah hanya untuk memenuhkan ibadah dan beramal soleh dan menjaga akhlak sahaja padahal islam itu ad-din. cara kehidupan manusia secara menyeluruh. antara benda yang dicantas dari pemikiran islam. 
MANUSIA lebih memilih untuk menggunakan sistem pemerintahan liberal yang berasaskan pemikiran manusia berbanding pemerintahan berasaskan Islam dan sunnah yang merupakan panduan yang diberi oleh ALLAH. selain itu pencantasan budaya hidup. pandanglah remaja sekarang budaya hendonisme makin menjadi-jadi. lebih ramai berkumpul dikonsert berbanding solat sunnat hajat. Yahudi telah berjaya mencantas umat islam dalam mengamalkan sunnah nabi dengan mengadakan kajian2 yang sebenarnya hanyalah agenda semata2 contohnya mengajar makan dengan sudu garfu nampak lebih bergaya dan elegan padahal sunnah nabi mengajar kita makan dengan tangan. mereka mengadakan hari2 istimewa seperti valentine, hari ibu dan sebagainya untuk mencantas dalam hidup ini kita harus mengamalkan sifat2 murni disamping merosakkan akhlak dan mengaut keuntungan dari perbelanjaan membeli hadian pada hari2 tersebut.

Wahai umat islam. marilah kita bersama-sama membuka mata dengan luas. mari kita ubah cara hidup kita berteraskan islam secara menyeluruh. kita buka mata pemimpin2 kita untuk membantu negeri2 islam yang mengalami masalah. semua masalah. marilah kita bersama2 memegang teguh janji yang pasti yaitu syurga yang abadan abada... pisahkan HAQ dengan BATIL. hentikan drama2 politik yang kotor. mari kembalikan kegemilangan agama kita. ALLAHHU AKBAR.. ALLAHHU AKBAR... ALLAHHU AKBAR...

mari kita sama2 berdoa saat pembebasan PALESTINE akan tiba.. mari kita berdoa kita akan bersama-sama manusia yang beriman dan memiliki kekuatan ukhuwah.. kukuhkan ukhuwah kita bersama hilangkan persengketaan. moga kita mendapat rahmat darinya. moga ALLAH memberi hidayah bagi saya.. dan semua.. Amiin.
Assalamualaikum. jum saya tonjolkan lagu yang saya minati dari RAIHAN untuk membangkitkan semangat cinta kita pada ISLAM, RASULULLAH DAN terutamanya ALLAH yang MAHA ESA..


UNTUKMU PALESTIN
Berzikir dengan nama tuhanmu
Bermunajatlah di tengah malam
Bertaubatlah padanya penuh rasa hamba
Agar doa kita di.. makbulkan
Agar Palestina kita genggam semula
Agar Palestin bebas di tangan kita
Kembali damai disirami air

Kebenaran Al-Quran dan sunnah
Palestina kan dimiliki lagi
Ingatlah Allah dan hindarkan dosa
Palestin kan aman lagi
Dengan ketaatan dan amalan soleh

Palestine you will regain your land
Remember Allah and stay away from sin
Palestine will be at peace again
And filled with the worship of Allah

Dengan kata dan ketaqwaan
Pada Allah yang maha kuasa
Ketakutan dan kelemahan
Peluru dan dentuman
Bukan lagi penghalang
Pembelaan Allah akan datang
Palestin... Palestin... Palestin
Palestin... Palestin... Pa...lestin

No comments:

Post a Comment