Saturday 20 August 2011

Singgah sebentar..

Assalamualaikum w.b.t.. Ini adalah post singgah sebentar dengan peringatan yang ringkas namun mempunyai makna yg mendalam.. cewah.. he3

Surah LuQman:6


وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا ۚ أُولَـٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ 
(٦)
(6) But there are, among men, those who purchase idle tales, without knowledge (or meaning), to mislead (men) from the Path of Allah and throw ridicule (on the Path): for such there will be a Humiliating Penalty.

Dan ada di antara manusia: orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari ugama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan dan ada pula orang yang menjadikan ugama Allah itu sebagai ejek-ejekan merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan (6)






Adakah kita lebih dan terlebih memilih hiburan dari agama? sehingga belanja byk kearahnya? Sama-sama kita renung2kan.. :)







sekian.. Wassalamualaikum....

No comments:

Post a Comment